מתי העסק שלי זקוק לעובדים?

תשאלו בעל עסק מה אחד הדברים המעצבנים שהוא צריך להתמודד איתם, רוב הסיכויים שיענה לכם, העובדים שלי. כן, אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם, אבל זה לא חייב להיות המצב, כל בעל עסק חייב לדעת מתי ולמה הוא צריך לחפש עובדים חדשים לחברה שלו, ויש שתי תובנות שיעזרו לכם להבין מדוע לא תוכלו לגדול ללא עובדים איכותיים.

לכל העסקים המצליחים בעולם, יש שתי תובנות בסיס משותפות, שהן אלו שהפכו אותם למה שהם:

הראשונה – אי אפשר לעשות הכל לבד. יש זמן קצוב ביום, ואתם לעולם לא תוכלו לעשות הכל מספיק טוב לבדכם. אם אתם רוצים לצמוח, תצטרכו לקחת עובדים.

השנייה – אפשר לעשות קיצורי דרך. אתם לא צריכים לעבור את כל הניסוי והטעייה על בשרכם. אתם יכולים לרכוש פטנטים, אתם יכולים לקחת יועצים מנוסים, אתם יכולים לקחת קבלני משנה עם ניסיון בתחומים בהם יש לכם פחות ניסיון, ואתם יכולים לקחת עובדים בעלי ניסיון, ידע וכישורים משלימים.

חז"ל כבר אמרו שאחד הדברים שיגרמו לעסק ליפול הוא לא להשגיח על העובדים שלכם, מצד שני עובד שלא מקבל מספיק חופש פעולה יהפוך להיות ממורמר ויהפוך לראש קטן, גם זה לא משהו שאתם רוצים שיקרה.

העובדים שלכם לעולם לא יהיו בעלי תשוקה כמוכם, וזה רק טבעי, לעובדים שלכם אין שליטה בעסק,

הם לא ירוויחו כמוכם בהצלחה, והם לא מרגישים את הסיכון להפסיד כמו שאתם מרגישים.

אל תצפו שהם יעבדו כמוכם, אל תצפו שהם יקריבו כמוכם, הם לא אתם, ואף פעם לא יהיו.

מה שכן, יש להם כישורים, יכולות שאולי אין לכם, הם אוהבים לעשות דברים שאתם לא, יש להם רעיונות אחרים, שיטות אחרות לפתור בעיות ולהתמודד עם אתגרים, ובניהול נכון העסק שלכם אתם רק תרוויחו מזה.

ניהול חכם משלב בין שליטה בעובדים, כי עובד חייב שינהלו אותו, ומצד שני לתת את החופש במידה הנכונה, לבנות את המוטיבציה ואת תחושת השייכות ו"גאוות היחידה".

כל עסק חי על העובדים שלו, אל תראו בעובדים שלכם בעלי בית, אבל גם אל תראו בהם אויב, עובד שמנוהל נכון, שילוב בין הוראות ברורות ומשימות, ויחד עם זאת חופש פעולה, יעזרו לכם להגיע להצלחה מעבר לציפיות.

הסופר רוברט לואיס סטיבנסון (אי המטמון) כתב פעם "אל תשפוט כל יום באמצעות היבול שקצרת אלא על פי הזרעים שזרעת" – זהו בדיוק העניין עם עובדים.

רוצה לשתף את המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל ממני עדכונים?

אני שולח לרשימה שלי עדכונים, מאמרים והצעות שיווקיות. אם חשוב לך שלא לפספס, אפשר להצטרף לרשימת התפוצה בקלות באמצעות הטופס הבא: